mandag den 9. september 2013

New York City: Dag 2


Nye World Trade Center (tror man kalder det "One World Trade Center")

Til minde om 11 personer der omkom under 9/11 som arbejde for et firma i World Trade Center

Minde til brændmændende under terrorangrebet mod tvillingetårnene




Little Italy

Little Italy

Mig og Sacha's familietær :-)))


Dag 2 i New York City var nok den fedste dag af dem alle. Jeg ved ikke om det var fordi vi nu følte vi kendte hinanden endnu bedre, vi havde det bare pisse skægt i hinandens selskab. På den tur oplevede vi blandt andet 9/11 (der hvor tårnene plejede at stå), det "nye" World Trade Center, staten Island, frihedsgudinden, Little Italy og Chinatown..... og den sidste halvdel af dagen gik med SHOPPIIIING!!! 

Vi var i chinatown for at finde en billig adapter, som vi kunne få ned i pris ved at "prutte" om prisen. Jeg fik en adapter fra $17 ned til $12 og det endte med alle de andre piger også købte en, haha. Så pruttede jeg om en amerikansk iphone oplader, men kunne kun få den ned fra $10 til $9 og så pruttede jeg om et cover fra $10 og fik det ned på $6. Det var så sjovt at prutte om priserne!! Elsker Chinatown! Der gik faktisk næsten helt sport i den til sidst, fordi vi følte os så uovervindelige når vi lavede en god handel ;-)

Turen på vej hjem til hotellet i bussen var skide sjov. Pigerne og jeg delte historier med hinanden, grinte så højt at alle andre nok synes vi har været pisse irriterende, og da vi hørte vores buschauffør havde fødselsdag startede vi med at synge happy birthday sangen til ham virkelig højt, og til sidst hoppede de andre i bussen med på sangen, haha!

Min gamle fysiklærer hjemme i Danmark fortlate mig en gang et finsk ord, som hans lærer havde sagt til ham. Ordet er "Makkara" og betyder pølse og jeg har talt om det ord hele turen til NY, da 2 ud af 4 af vores explorius coordinators der var i NYC på det tidspunkt var fra Finland, så i bussen tænkte jeg at jeg lige måtte prøve ordet af. Så Sacha og jeg spurgte om Sofie (hende camp koordinatoren fra explorius der var finsk), om hun kendte ordet "makkara" og så sagde hun "oh yeah, that means sausage"(altså pølse). HAHA, SÅ sjovt!!

Da vi kom hjem på hotellet gik vi igang med at lave "ballade"... altså det var jo vores sidste dag såå.... Ej vi forvirrede bare elevatoren ved at trykke på alle etager inden vi gik ud og da vi gik forbi drengenes værelse, bankede vi på og skyndte os at løbe ind på vores eget værelse hvor vi så flækkede af grin, haha...ja der skal ikke meget til at more os.

Senere skulle vi til et møde igen (det skulle vi også den første aften), første møde gik ud på hvordan vi skulle opføre os og respektere amerikanerne, og det andet møde handlede om vores afrejse til de forskellige destinationer i USA.

Da mødet var færdigt bestilte vi mad op på værelset og begyndte at pakke vores kuffert. Kufferten måtte ikke veje mere end 23 kg., hvilket er svært at holde sig under når man for det første har haft meget med fra Danmark af og for det andet shoppet meget i NYC. Så jeg måtte smide en masse tøj jeg havde med fra Danmark ud, for ikke at have overvægt. Bl.a. mine sandaler, så ja jeg har kun mine Converse sko herovre, trøjer, bukser og ja det var hårdt at smide tøj ud der ikke fejlede noget.. :-(

Pigerne og jeg havde egentlig planlagt at være oppe hele natten, så vi rigtig fik nydt den sidste tid med hinanden. Vi skulle alligvel med en lufthavnsbus klokken 03:00 - 04:00 om morgen (tror jeg...kan ikke helt huske tidspunket), men det var i hvert fald MEGET TIDLIGT. Vi var på første afgang til lufthavnen.
Da vi alle havde fået pakket vores kuffert og fundet tøj frem, taget et bad og sådan, var klokken omkring 02:00 (tror jeg) og vi lagde os bare lige 5 minutter i sengen for at slappe af og se lidt TV, meeen vi endte dog alle sammen med at falde i søvn. Hahahah. 


Jeg ved godt jeg har skrevet rigtig meget "haha" i det her indlæg, men det er for at understrege at det altså var en viiiirkelig sjov dag/aften/nat!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar