søndag den 8. september 2013

Afrejse

Mig foran CPH lufthavn

Mig og min lillebror Olivier foran CPH lufthavn

Flymad i flyveren på vej til London

Themsen floden (tror jeg)?? Det er i hvert fald London

Pigerne og jeg der spiser frokost i Heathrow lufthavn

I flyet på vej til USA

Marcus, Ditte, Sacha (som sover så man ikke kan se hende) og Christian. Foran dem har vi Anna, (mig), Gustav og Simon.

Næsten i New York, YAAAY


Til at starte med, vil jeg bare gerne sige mange gange undskyld for at dette indlægget kommer en uge for sent ud, jeg er normalt ikke den type blogger der ikke får blogget om tingene før en uge til 2 efter det er sket, men der har bare været så meget at se til på det seneste....


Fredag d. 30 august meget meget tidlig morgen gik turen til Københavns lufthavn, hvor vi skulle møde alle de andre explorius udvekslingsstudenter, der skulle rejse den dag. Vi var 4 drenge og 4 piger. 
Jeg hader at græde foran andre mennesker, selv min familie. Så det var virkelig hårdt at sige farvel til min lillebror, mor og far inde i lufthavnen uden at græde. Jeg kunne have lavet en tsunami af mine tårer, hvis jeg ikke havde holdt de fleste inde...men man kan jo ikke undgå at græde, jeg ser dem jo ikke før om 10 måneder!!
I flyveren til London hvor vi skulle mellemlande, havde jeg det også rigtig svært. Havde sådan lyst til at græde det hele ud, men holdte det inde. Vi havde omkring 4 timer (tror jeg) i Heathrow lufthavn, før vi skulle flyve videre til New York og må sige tiden gik langsomt...
Omkring klokken 16:00 (engelsk tid) gik turen mod USA. Vi udvekslingsstudenter sad i midterrækkerne jeg sad sammen med Anna, Gustav og Simon og bag ved os sad Marcus, Ditte, Sacha og Christian. I flyet til USA begyndte vi allerede at skabe et venskab med hinanden. Vi havde det sjovt i hinandens selskab og kunne snakke om så meget i og med vi sad i samme situation. FLYVETUREN VAR SÅ LAAAANG!!! (2 timer fra København til London og næsten 8 timer fra London til New York)......

Da vi ankom til JFK lufthavn i New York, skulle vi igennem sådan noget security hvor de skulle se alle vores dokumenter omkring at vi er udvekslingsstudenter, og så skulle de tage fingeraftryk og sådan. 
Da vi kom ud i den der slags ankomsthal var det meningen en fra explorius skulle have hentet hos, men der kom ikke en efter en halv time hvilket vi syntes var mærkeligt, så vi ringede til explorius Danmarks nødnummer (det var midt om natten/tidligt om morgen i DK - haha). Linda fra explorius gav os nummeret til de explorius guider der var i USA på det tidspunk, og vi fik til sidst fat i Anne (hun er fra Finland) og hun kom løbende ind i lufthavnen. Grunden til forsinkelsen var at bussen vi skulle være kørt til hotellet i, var brudt sammen på vejen. 

Da vi så ankom til hotellet fik vi vores værelseskammerater af vide. Jeg skulle bo sammen med to af de andre danske piger Ditte og Sacha. Vi gik stort set i seng med det samme da vi kom op på værelset, så der er egentlig ikke mere at skrive om afrejsen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar