lørdag den 14. september 2013

High School 'n stuff












Min skole startede egentlig d. 28 august, men jeg startede et par dage senere i skole fordi jeg kom senere til USA, så startede sidste tirsdag. Sidste uge var ikke rigtig en "rigtig" skoleuge. Jeg mener..man skal jo lige i gang og jeg har været nede at ændre fag så mange gange nu, men har endelig fået lavet mit skema fuldt ud, så jeg nu synes mit skema ser godt ud, mine klasser er gode og interessante. 
Tænker nu hvor jeg har haft min første "rigtige" skole-uge vil jeg fortælle jer om hvordan det er at gå på high school OG så vil jeg fortælle jer om min aller første football game, jeg var med til igår. 


Sådan ser mit skema ud nu (efter sååå mange ændringer):

7:20 - 7:25 - Homeroom
Period 1 / 7:30 - 8:15 - French 1
Period 2 / 8:20 - 9:05 - Writing Workshop 
Period 3 / 9:10 - 9:55 - US History II 
Period 4 / 10:00 - 10:45 - Early Childhood Development
Period 5 / 10:50 - 12:10 - Directed Combined Study + 2nd lunch
Period 6 / 12:15 - 1:00 -  Drama Workshop 1
Period 7 / 1:05 - 1:50 - Art I


Så det er egentlig mit skema og jeg er faktisk godt tilfreds med det nu. Jeg har også nogle rigtig søde lærer, så alt er godt. Elsker at gå i skole herovre.

Algonquin (min high school) er så stor! Altså der findes større high school's, men seriøst den er kæmpe. I sidste uge skulle jeg gå til klasse D105 (early childhood development), men i stedet kom jeg til at gå ind i C105. Det var min første dag i skole, og jeg vidste den klasse jeg skulle have handlede om børn, og efter 15 minutters snakning om computere i den forkerte, gik det op for mig at jeg var i den forkerte klasse. Så jeg gik op til læren (som forresten var rigtig sød), og sagde at jeg tror jeg var gået forkert, viste mit skema og så begyndte hende læren bare at grine (hvilket gjorde situationen lidt mindre akavet), og så sagde hun bare oh ja det er du søde, nu skal jeg vise dig hvor du skal hen. Så listede jeg pænt ud, fik en seddel (forklare jeg nærmere om) og gik til min rigtige klasse... 
Det var den eneste gang jeg fór vildt, ellers har jeg faktisk klaret mig ret godt. 

Jeg synes ikke rigtig jeg har fået nogen venner på skolen endnu. Altså det er virkelig svært, for specielt pigerne gider ikke rigtig "lukke en ind". Drengene er lidt mere sådan "hey sup" agtig og snaksagelige. 
Der er den her dreng i min writing workshop klasse, som er virkelig venlig og udadvendt. Sam tror jeg hans navn er (fangede det ikke helt da han præsenterede sig selv), men han er super flink. 
Igår (torsdag) da vores klasse sammen var slut, skulle jeg til min US history class og jeg gik sådan bag ved ham på gangen, og da han troede jeg skulle lige ud mens han skulle dreje til højre, siger han sådan "see you Josephine" og jeg er bare sådan lidt øhm okay og drejer til højre ligesom ham. Og han kunne godt "mærke" at jeg blev ved med at gå bag ham. Da han så drejer til højre igen og ind ad en dør til en meget lille gang med kun 4 klasser, kigger han sådan på mig med sådan et blik 'øhm følger du efter mig agtig' og så "råber" jeg bare "I'm not following you!" med min mega danske accent og så griner han bare og vi går ind i hver sin klasse.
Og i dag da vi havde double schedule altså dobbelt timer, var jeg på vej væk fra min writing workshop klasse til early childhood dev. class og står og venter foran døren til klassen fordi der er låst, da jeg lige pludselig ser Sam komme ud fra klassen over for. Og så giver vi begge hinanden det der blik 'hvad fanden laver du her' og så siger jeg "are you following me?" og så siger han "no, I have study right here now" og så viser han mig sit skema, så han kunne bevise det var rigtig nok. Og det var det godt nok. Men det var bare virkelig sjovt.. Nok en af de der situationer, hvor man selv skulle have været der ;-)

Lunch er virkelig bare kaos og jeg aner ikke hvor jeg skal sætte mig, da jeg ikke kender nogen der har 2nd lunch ligesom mig... Der er nemlig 3 forskellige tidspunkter man kan have lunch på, fordi der går så mange elever. Hver dag går jeg bare hen til en flok piger der sidder ved et bord og spørg om jeg må sidde der, hvilket jeg selvfølgelig gerne må men ih hvor er det svært at føre en samtale med dem, for de  gider egentlig ikke rigtig en.. Håber jeg snart får nogle veninder, der også har 2nd lunch! 


Omkring de sedler man skal have for at gå på gangene i timerne, som jeg nævnte i starten af indlægget. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men hvis man skal på toilettet, til kontoret, til sygeplejersken eller hvad man nu skal. Så skal man have en seddel, som læren underskriver og tidspunkt man forlod klassen på. Tror det er så man kan bevise, at man ikke pjækker fra en time måske?.....


Når vi har fri fra skole, holder der omkring 20 skolebusser måske, uden foran skolen og HVER DAG går jeg i panik over jeg ikke kan finde min bus. Haha... Det er bare SÅ forvirrende.. Første gang jeg så alle de gule amerikanske skolebusser blev jeg sådan helt, what the..?! Men det fede er, at når man skal af bussen, stopper alle biler for en så man kan gå over vejen som en kongelig. Hihi. 


Nu til oplevelsen om min første fodboldkamp... - jeg vil skrive mere om skolen i et andet indlæg, indlægget skal bare ikke blive for langt og tørt. 

Igår (torsdag) var jeg til min første football game. Det var så fedt, selvom vores football team stinker. Man mærkede virkelig den der high school spirit og alle folk var bare glade og i stemning. 
På et tidspunkt måtte vi stoppe kampen på grund af lyn og torden. Amerikanske lyn er forresten syge i hovedet!! Men i hvert fald, alle dem der var med til kampen, gik ind i gymnastiksalen, hvor vi lavede sådan en battle mod den anden skole vi spillede mod. Algonquin råbte til den anden skole og den anden skole svarede igen med et råb. Efter 10 min. i gymnastiksalen gik vi ud igen, men efter 30 min. eller sådan noget begyndte det er regne, lyne og tordne igen. Men Madi (min værtssøster) og jeg, blev alligevel hentet og de fik vidst aldrig spillet kampen færdig, de skal spille resten idag. 

Håber I kunne lide indlægget om hvordan det er at gå på high school. Det er midnat her nu og jeg er træt, så vil gå i seng. Jeg ville bare lige have skrevet indlægget til jer. Knus!



Øhmm internettet i huset gider ikke samarbejde med mig mere, så indlægget vil nok først blive lagt ud lørdag morgen (amerikansk tid)... Bare hvis I undre jer. Beklager :-(





2 kommentarer:

  1. Eij hvor lyder det bare spændende.
    Det hele lyder så fantastisk.!
    Jeg har altid gerne vil på en high school. Men jeg skal på efterskole hvilke jeg glæder mig mega til.
    http://believer123.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en masse veninder der er på efterskole nu og de siger det år er deres bedste år i deres liv, så du skal helt sikkert glæde dig til at tage på efterskole. Jeg ville selv have taget på efterskole, hvis jeg ikke var taget på udvekslingsophold :)

      Slet