lørdag den 28. september 2013

The Rave & danish breakfast


Først tror jeg at jeg vil starte med at fortælle om The Rave som jeg var til igår... Ubeskrivelig oplevelse!
Folk fra skolen havde fortalt mig at det var en ret slutty dans/fest osv. men jeg tænkte ej hvor slemt kan det være, Danmark er et af de lande hvor vi drikker og fester aller mest i hele verden, jeg tror godt jeg kan overkomme The Rave. 
Da jeg ankommer til Pilgrim Church som er dem der arrangerer det, mødte jeg min veninde Bridget som gav mig et af de der lysende armbånd/halskæder, og 2-3 minutter efter ankom Emilie og Vittoria som jeg så stod og hang lidt ud med. Det hele ville egentlig starte klokken 7:00 PM, men stort set ingen var kommet, dog omkring 7:30 PM tiden, begyndte folk at komme og der kom lidt mere gang i den. 
Da festen virkelig var sat i gang må jeg sige jeg fik hvad der kaldes et kulturchok..... 14-17 årige teenager der stod og dansede op af hinanden som om de havde samleje. De kalder det vidst "grinding" eller sådan noget. Jeg vil ikke engang beskrive hvad grinding er.. I må søge på youtube hvis I ikke ved hvad det er, men det var forfærdeligt. Og i hver vinkel du kiggede stod der et par og rå snavede!! Vittoria, Emilie og jeg snakkede lidt om at man faktisk følte sig helt utilpas af at være i blandt det, men vi dansede bare på den skandinaviske måde med bas-armen og alt det der i stedet, vi skulle ikke nyde noget. 
Og pigerne havde spandex shorts på der var i hvert fald 2 numre for små, altså ved mange af dem kunne man se halvdelen af deres baller.... Og jeg er jo en 80'er pige så det var lorte musik for mit vedkommende. 

Jeg ved ikke om det er sådan nutidens danse og fester er? Jeg har i hvert fald bare ikke oplevet noget lignende i Danmark, og jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke har deltaget til de fester eller hvad?..

OG så tænk lige på at folk ikke engang var påvirket af alkohol, men alligvel dansede sådan der. Der var selvfølgelig de der platte 14-15 årige der troede de var seje, hvis de gik rundt og spillede fulde. Det tåbelige er dog bare at de sikkert aldrig har været fulde før, så man kan nemt se når de spiller fulde, fordi de overspiller totalt! 



Nu til min historie om min lææækre danske morgenmad!! Min værtsmor havde købt en slags dej til æbleskiver forleden, for at overraske mig og idag fik vi dem så til morgenmad. De smagte ikke helt dansk som jeg jo kender dem fra Danmark, men de var faktisk tæt på og det var lækkert med lidt mad der mindede mig om Danmark, hihi. Jeg lærte dem at man spiser dem med flormelis og syltetøj, så vi fandt flormelen frem og de var vilde med at man spiste det med det. 


Slut her fra en chokeret Josephine, der ikke regner med at tage med til det næste Rave...

P.S jeg glemte at tage billeder fra The Rave fordi jeg var i chok.......! I må nøjes med et billede af æbleskiverne.

1 kommentar:

  1. Hæhæh!

    Fin indlæg :)

    Hvor er det en lækker blog!! :)

    GOD LÆSNING :)

    SvarSlet