onsdag den 30. oktober 2013

Schedule & classes

Jeg synes det kunne være en meget god idé, at fortælle jer lidt om mine klasser/fag og hvad de handler om og så vil jeg også gerne lige fortælle jer, at jeg har ændret mit skema for 2-3 uger siden. Jeg ændrede bl.a. min Early Child klasse da den var kedelig, men jeg sagde bare til min guidance counselor at børnene ikke forstod mig og jeg forstod ikke dem, så jeg kunne ikke kommunikere med dem på grund af mit engelske, ellers fik jeg nok ikke lov til at ændre den klasse, men det passede også lidt altså det var ikke altid jeg kunne kommunikere med børnene, men jeg kunne faktisk heller ikke lide klassen fordi jeg synes pigerne var lidt kællingeagtige (beklager.. men det er altså sandt).
Jeg ændrede også min Dramaklasse, på grund af et problem jeg ikke har tænkt mig at dele her på bloggen. Jeg er rigtig ked af jeg ikke tager Drama mere da det var min yndlingsklasse..jeg håber jeg kan   få drama i 2nd semester, efter jul måske...

Sådan ser mit skeme ud nu efter de 2 ændringer:

7:20 - 7:25 - Homeroom
Period 1 / 7:30 - 8:15 - French 1
Period 2 / 8:20 - 9:05 - Writing Workshop 
Period 3 / 9:10 - 9:55 - US History II 
Period 4 / 10:00 - 10:45 - Directed Combined Study
Period 5 / 10:50 - 12:10 - Directed Combined Study + 2nd lunch
Period 6 / 12:15 - 1:00 -  Cooking 1
Period 7 / 1:05 - 1:50 - Art I


French
Det er første gang jeg tager fransk i hele mit liv. Jeg tager et fremmet sprog på et sprog jeg prøver at lærer bedre, så jeg lærer faktisk et sprog på et sprog, haha. Men fransk er rigtig svært, det lyder jo skide godt når man altså kan tale det, men på det niveau jeg er på nu lyder det bare dårligt. Grammatikken er rigtig svær og nogle udtalelser er meget anderledes, i forhold til hvordan man tror det skal udtales. Jeg kan rigtig godt lide den klasse, da jeg elsker sprog. For det meste sidder vi bare og taler det, laver lidt kopiark og skal nogle gange op og tale lidt fransk til hinanden foran klassen med en makker.
Jeg havde valgt fransk på gymnasiet til når jeg kom hjem, jeg regner dog med at ændre det til Tysk, Spansk, engelsk linjen så jeg har 3 sprog og lærer endnu et nyt sprog (spansk), haha. 
Igår spurgte min fransklærer mig faktisk hvor mange sprog jeg kunne og jeg sagde at jeg talte flydende dansk da det er mit modersprog (eller hvad det hedder), stort set flydende engelsk, lidt tysk da jeg tog det 3 år i skolen, jeg forstår lidt norsk og svensk da det er lidt lignende dansk og så tager jeg fransk 1 år her i USA og spansk 3 år når jeg kommer hjem, og alle var bare sådan "whaaat! That's crazy" hahahah. 


Writing Workshop
Nu hvor jeg ikke tager Drama mere, er dette uden tvivl min yndlingsklasse. Min lærer er verdens sødeste kvinde og har simpelthen bare den sjoveste humor. Klassen går egentlig ud på at være kreativ med at skrive stile og lade tankerne flyve og det er noget jeg elsker og er skide god til! Og så danner vi tit en rundkreds, deler hvad vi har skrevet og får noget godt feedback fra ALLE i klassen. Så jeg elsker virkelig bare den her klasse, det er også den jeg har flest venner i og snakker med flest i og så er det en seniorklasse, men jeg er faktisk kun en junior, så de er et år ældre end jeg er. 


US History II
Dette er en klasse jeg SKAL tage, da det er en regel fra ICES side at vi udvekslingsstudenter skal tage en klasse, hvor vi lærer om den amerikanske historie. Min lærer er fantastisk og super flink, men klassen er ikke lige noget jeg selv ville have valgt frivilligt. Altså den er fin nok men lidt kedelig da jeg ikke er en historie person, og jeg synes det er ret svært at forstå hvad de snakker om af og til.


Directed Combined Study
Det er faktisk bare lektielæsning. Min første er i cafeteriet og der sidder jeg egentlig bare og snakker med de piger jeg plejer at sidde med, ellers sidder jeg og hører musik da jeg stort set aldrig sådan rigtig har lektier for, fordi jeg kører på sådan et lavt niveau, derfor er det også sygt kedeligt at have to lektielæsninger... især om fredagen hvor period 4 er en doubbleperiod, så 3 ud af mine 7 klasser i skolen er lektielæsning og INGEN lektier.......


Cooking
Jeg troede denne klasse ville blive sjov, men den er rent faktisk røv syg! Sorry, men den er virkelig kedelig.. Det eneste gode ved denne klasse er maden vi laver, som vi får lov til at spise til sidst. Men klassen handler bare om at vi følger en opskrift og laver maden, ligesom hjemkundskab i folkeskolen. Savner drama........


Art I
Min kunst/billedkunstklasse er egentlig okay. Jeg kan godt lide at være kreativ. De seneste par uger har vi lært at tegne med skygger, jeg er ikke den store tegneperson, men vi skal heldigvis igang med at male rigtig nu, så det glæder jeg mig til. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar